Flytte og bestille

FLYTTE UT, INN ELLER SI OPP DITT STRØMABONNEMENT

 

All kontakt vedrørende flytting, oppretting eller opphør av abonnement skal gå via din kraftleverandør. Troms Kraft Nett er et nettselskap, ikke en kraftleverandør, og vi leverer kun strøm dersom du ikke har avtalen med en kraftleverandør. Vår strøm, såkalt leveringsplikt, er en langt dyrere avtale enn hva kraftleverandørene kan tilby. Vi anbefaler derfor alle våre kunder å kontakte en kraftleverandør direkte for å unngå unødvendig kostbar avtale hos netteier.

 

Sjekk www.strompris.no for aktuelle kraftleverandører til din adresse. 

 

Oppsigelse og frister

Oppsigelse kan kun meldes frem i tid, ikke tilbake i tid. Dette er nasjonale frister som er satt av Statnett Elhub. Ny eier/leietaker kan derimot ta over et abonnement tilbake i tid. Dersom du allerede har flyttet og har glemt å si opp ditt abonnement, så bør ny eier/leietaker tar direkte kontakt med en kraftleverandør for å ta over abonnementet fra og med din flyttedato. Det vil sikre korrekt faktura for dere begge to.

 

Dersom du har en kommuniserende, timesavlest måler (AMS) må melding om oppsigelse registreres av oss eller kraftleverandør minimum 3 dager før oppsigelsesdato. Timesavleste målere behøver ikke å leses av ved et kundebytte da de leses av automatisk.

For målere uten kommunikasjon (ikke AMS) må oppsigelse registreres minimum 10 dager før oppsigelsesdato. Slike anlegg må også leses av manuelt på opphørsdato, fortrinnsvis med et bilde. Avlesning registreres hos Troms Kraft Nett, enten via Min Side, eller ved å sende inn bilde på e-post til kunde@tromskraft.no. Slik forsikrer du deg om at du faktureres for korrekt forbruk. 

 

Har du ikke valgt en kraftleverandør, og ligger på leveringspliktig strømavtale hos oss, må melding om oppsigelse gis til oss. Send en e-post til kunde@tromskraft.no eller ring 77 60 11 11. 

 

SPØRSMÅL ELLER HJELP?

Kontakt kundeservice på telefon 77 60 11 11

 

Spørsmål eller hjelp?

Kontakt kundeservice på telefon 77 60 11 11